یکی از مادسازان برجسته GTA 5 که بیش از یک دهه از عمر خود را صرف بهبود گرافیک، فیزیک و جزئیات دنیای لوس سانتوس برای رسیدن به واقعگرایی خیرهکننده کرده، معتقد است با عرضه نسخه PC بازی GTA 6، موجی بیسابقه از خلاقیت و مادسازی حرفهای آغاز خواهد شد که آینده دنیای مادهای GTA را متحول میکند.
در گفتوگویی اختصاصی با مجله معتبر PC Gamer، مادساز معروف GTA با نام مستعار Razed، پرده از واقعیتی جالب و کمتر شنیدهشده درباره آینده مادهای GTA برداشت که توجه بسیاری از علاقهمندان را به خود جلب کرده است.
براساس آمار منتشرشده در پلتفرم Steam، مادساز شناختهشده GTA V اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار ساعت در این بازی وقت صرف کرده که حدود ۸۰ درصد آن به توسعه و آزمایش پروژه مادسازی اختصاص یافته است. وی همچنین افزود که سایر اعضای تیم نیز با صرف صدها تا هزاران ساعت، نقش مهمی در بهروزرسانی و ارتقاء این ماد ایفا کردهاند.
نگاهی به تصاویر خیرهکننده ماد NaturalVision برای GTA V بهخوبی نشان میدهد چرا توسعه آن بیش از ۸ هزار ساعت زمان برده است. این ماد گرافیکی محبوب بهتازگی آپدیت بزرگی با عنوان NaturalVision: Enhanced دریافت کرده که جلوههای بصری بازی را به سطحی خیرهکننده و واقعگرایانه رسانده است.
ماد NaturalVision: Enhanced با بهرهگیری از فناوری Ray Tracing که در نسخه پیشرفته GTA V برای کامپیوتر ارائه شده، تحول بزرگی در کیفیت نورپردازی، سایهپردازی و رنگهای محیطی ایجاد کرده است. این قابلیتها به مادساز معروف، Razed، امکان دادهاند تا جلوههای بصری بازی را به سطحی نزدیک به واقعیت ارتقاء دهد.
با وجود اینکه کمتر از یک سال تا عرضه رسمی GTA 6 روی کنسولهای پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری X/S باقی مانده، هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه PC اعلام نشده است. با این حال، مادساز معروف Razed معتقد است که هنوز برای صحبت درباره شکل نهایی مادهای GTA 6 زود است، اما تأکید میکند که علاقهمند است تجربه خود را در ساخت مادهای حرفهای برای این عنوان به کار گیرد. وی در اینباره گفت:
به باور Razed، با انتشار GTA 6 برای کامپیوتر، دنیای مادسازی وارد مرحلهای جدید و گستردهتر از همیشه خواهد شد. او ابراز امیدواری میکند که راکستار گیمز با فراهم کردن ابزارهای رسمی برای توسعه ماد، مسیر خلاقیت را برای مادسازان هموارتر کند؛ بهویژه با توجه به اقدام اخیر این شرکت در همکاری و خرید تیم توسعهدهنده سرورهای رولپلی FiveM (Cfx.re)، که نشاندهنده رویکردی بازتر نسبت به محتوای تولیدشده توسط کاربران است.
Razed در ادامه به سیستم موفق مادهای کاربرساز در بازیهای Bethesda اشاره کرد و آن را الگویی عالی برای پشتیبانی رسمی از مادسازی دانست. او ابراز امیدواری کرد که راکستار گیمز نیز با عرضه GTA 6، از این مدل پیروی کرده و بستری رسمی برای انتشار و مدیریت مادهای ساختهشده توسط کاربران فراهم کند؛ اقدامی که میتواند تجربه بازی را برای جامعه PC به سطحی بیسابقه ارتقاء دهد.