لینک کوتاه https://gamemo.ir/bp/7hc65
چگونه رابونا را در فیفا 23 انجام دهیم؟
آموزش

چگونه رابونا را در فیفا 23 انجام دهیم؟

رابونا در اصل یک حرکت ترفندی است که در آن توپ با گرفتن یک پا پشت پای دیگر کنترل می شود. بازیکنان می توانند Rabona Fake و Rabona Shot را در FIFA 23 اجرا کنند. نمادهایی مانند نیمار، رونالدینیو، کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه این حرکت را در دنیای فوتبال محبوب کرده اند. در اینجا نحوه انجام Rabona در FIFA 23 آمده است.

نحوه انجام Rabona در FIFA 23

 

آموزش رابونا در فیفا ۲۳

نحوه انجام Rabona در FIFA 23

در FIFA 23، بازیکنان می توانند حرکات مهارتی متعددی را انجام دهند تا حریفان را در زمین بامبوزل کنند و مانور دهند. انجام برخی از مهارت ها ساده است و توسط اکثر بازیکنان قابل انجام است. برعکس، حرکات مهارتی در سطح بالا، بازیکنان را ملزم به داشتن رتبه‌بندی مهارت‌های چهار یا پنج ستاره می‌کند. رابونا یک مهارت محبوب در فوتبال است و بازیکنان حتی می توانند این حرکت را به یک شوت یا پاس بلند تبدیل کنند.

 

رابونا در اصل یک حرکت ترفندی است که در آن توپ با گرفتن یک پا پشت پای دیگر کنترل می شود. بازیکنان می توانند Rabona Fake و Rabona Shot را در FIFA 23 اجرا کنند. نمادهایی مانند نیمار، رونالدینیو، کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه این حرکت را در دنیای فوتبال محبوب کرده اند.

در اینجا نحوه انجام Rabona در FIFA 23 آمده است.

 

چگونه Rabona را در FIFA 23 اجرا کنیم؟

چگونه Rabona را در FIFA 23 اجرا کنیم؟

Rabona Fake یک حرکت مهارتی پنج ستاره است، به این معنی که بازیکنان با رتبه مهارت چهار و پنج ستاره و بالاتر می توانند آن را انجام دهند. برای یادگیری این تکنیک گریزان، به این بخش Skill Moves در تب Customize بروید. به حرکات مهارت پنج ستاره بروید و کنترل های Rabona Fake را پیدا خواهید کرد.

 

ایکس باکس: Hold LT + X or B then A + LS down

پلی استیشن:  Hold L1 + Square or Circle then X + LS down

 

در کنار Rabona Fake، بازیکنان می توانند Rabona Shot را نیز اجرا کنند. کنترل های این کار به این سادگی نیست و شما باید بسته به موقعیت از این حرکت استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به دروازه نزدیک هستید و فاصله زیادی بین بازیکن شما و مدافع حریف وجود دارد، از آن استفاده کنید. به طور مشابه، استفاده از این ترفند از نیمه زمین می تواند بیهوده باشد زیرا رابونا بیشتر بر روی تکنیک تمرکز می کند تا قدرت.

 

برای انجام شوت رابونا، L2 و R1 را نگه دارید و دکمه شات را فشار دهید. کنترل‌های Rabona در واقع یک Chip و Finesse Shot را با هم اضافه می‌کنند تا ضربه‌ای عالی داشته باشند. در اینجا کنترل های Rabona Shot در FIFA 23 آمده است.

 

ایکس باکس: RT + LB + B (shoot button)

پلی استیشن:  L2 + R1 + Circle (shoot button)

 

در حالی که این تکنیک عالی به نظر می رسد، چند نکته وجود دارد که باید هنگام تلاش برای شوت رابونا در FIFA 23 به خاطر بسپارید. برای به ثمر رساندن موفقیت آمیز رابونا، مطمئن شوید که بازیکن شما در سرعت دویدن است. ثانیاً، شوت رابونا یک حرکت ترفند با قدرت کم است که باعث می شود دروازه بان ها به راحتی توپ را متوقف کنند. به همین دلیل است که برای اجرای عالی این ضربه باید نزدیک به دروازه باشید. مهمتر از همه، شوت رابونا را فقط تعداد انگشت شماری از بازیکنان با درجه بندی مهارت بالا می توانند انجام دهند. توصیه می کنیم چند تمرین تیراندازی را در Practice Arena انجام دهید تا به Rabona Shot در FIFA 23 عادت کنید.

 

جعلی رابونا:

ایکس باکس: Hold LT and B or X, then LS and A down

پلی استیشن:  Hold L1 and Circle or Square, then LS and X down

 

تقلبی رابونا یک حرکت عالی برای فریب دادن حریف است، خواه یک شبیه سازی کامپیوتری سخت باشد یا یک بازیکن واقعی دیگر با مدافعان فوق العاده سریع که نمی توانید از آنها عبور کنید.

این حرکت باعث می شود یک مدافع فکر کند که می خواهید از رابونا برای شوت زدن یا پاس دادن استفاده کنید و ممکن است باعث شود که آنها به سمت مقابل حرکت کنند و سعی کنند آن را مسدود کنند.

 

در عوض، شما توپ را کنترل می کنید، و اگر بازیکن متعهد به شیرجه زدن در مقابل آن باشد، زمان زیادی برای زدن یک شوت آزاد به سمت دروازه یا ایجاد یک پاس شکاف دفاعی خواهید داشت.

 

شوت رابونا:

شوت رابونا

ایکس باکس: Hold RB, LB, and B

پلی استیشن:  Hold L2, R1, and Circle

 

در کنار Rabona Fake، بازیکنان FIFA 23 نیز قدرت اجرای Rabona Shot را دارند. متأسفانه، کنترل‌های Rabona Shot به سادگی Rabona Fake نیستند و شما فقط باید در موقعیت‌های خاص از این حرکت مهارتی استفاده کنید.

یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از این حرکت زمانی است که در لبه جعبه هستید و بین بازیکن مهاجم و مدافع خود فاصله دارید.

شوت رابونا می تواند خم های زیادی روی آن داشته باشد که می تواند به شما کمک کند توپ را از دستان دراز شده دروازه حریف عبور دهید.

اگر از این ترفند برای شوت از فاصله دور یا پاس دادن توپ از یک جناح به جناح دیگر استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که خیلی موثر نیست.

این ترفند عمدتاً بر تکنیک تمرکز دارد و در مواقعی که به قدرت نیاز است حرکت خوبی نیست.

شاید متوجه شده باشید که Rabona Shot ترکیبی از Chip و Finesse Shot است که باید نشان دهد که این حرکت به دقت بیشتر از قدرت نیاز دارد.

 

چیزهایی که باید در نظر بگیرید:

در حالی که این حرکت مهارتی وقتی از بین می‌رود فوق‌العاده به نظر می‌رسد، قبل از اینکه آن را در یک بازی امتحان کنید، باید چند نکته کلیدی را در نظر داشته باشید.

ثانیا، همانطور که قبلا ذکر شد، رابونا یک حرکت مهارتی است که قدرت زیادی ندارد. بنابراین، در صورت استفاده از آن از فاصله بسیار دور، دروازه بان ها به راحتی در عرض حرکت کرده و مانع از ورود ضربه به داخل می شوند.

 

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که حرکات مهارتی رابونا فقط توسط تعداد کمی از بازیکنان با رتبه بندی مهارت های پنج ستاره قابل انجام است. ما به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه اعتماد به نفسی برای امتحان کردن این حرکت در یک بازی کسب کنید، مهارت های خود را در Arena تمرین کنید.

 

سخن پایانی:

به طور خلاصه، اگر یکی از بهترین بازیکنان پنج ستاره ماهر را در تیم خود دارید، رابونا و رابونا تقلبی حرکات مهارتی فوق‌العاده‌ای هستند تا زمانی که در مقابل یک چهار دفاع منظم قرار می‌گیرید، یک یارد فضا برای شما به ارمغان بیاورند.

گاهی اوقات این نوع حرکات مهارتی می تواند تفاوت بین تیم ها باشد، زیرا بسیاری از بازیکنان آنلاین از نظر دفاعی قوی هستند و شما نمی توانید همان حملات ساده ای را که به صورت آفلاین انجام می دهید انجام دهید.

با این حال، بسیاری از بازیکنان انتظار رابونا را نخواهند داشت، زیرا فقط تعداد انگشت شماری از فوتبالیست های درون بازی می توانند آن را اجرا کنند و به شما عنصر شگفتی و دست بالا را در مقابل شما می دهد.

در حالی که ما در مورد مهارت‌ها صحبت می‌کنیم، ممکن است به یادگیری نحوه انجام شات تریولا در FIFA 23 نیز علاقه مند باشید!


نرم افزار گیم مو، بهترین نرم افزار مدیریت گیم نت تحت وب است. برای تهیه و اطلاعات بیشتر نرم افزار مدیریت گیم مو بر روی لینک کلیک نمایید.


0 دیدگاه

لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
ورود ثبت نام

اشتراک گذاری