تعداد کمی از ورزشها بیشتر از کشتی حرفهای برای کلیت «یک بازی ویدیویی» احساس میکنند، اما وقتی به آن فکر میکنید به نوعی جفت شدن عجیب و غریب است: WWE در حالی که بدون شک یک شاهکار ورزشی است، بیشتر شبیه یک سکانس مبارزه با طراحی دقیق در یک فیلم است تا اینکه یک هدف واقعی برای مبارزه باشد. اما جدای از تناقضات ذاتی، میتوانم با اطمینان بگویم - به لطف حالتهای بسیار بهبود یافته Showcase و MyRise، چندین افزودنی هوشمند مانند تطابق بین جنسیتی، حالتهای "همیشه خوب هستند" مانند WWE Universe و MyGM، و به طور کلی احساس بازی عالی - که WWE 2K25 بسیار عالی است. یک پسر جدید در زیر کارت به نام جزیره وجود دارد، و او بهم می خورد، که به نوعی کل ماجرا را کمی پایین می آورد - اما آنقدر نیست که من را وادار به تماشای آن نکنم.
با وجود اینکه من از روزهای N64 بازیهای کشتی را انجام میدهم، اولین توقف من در یک سری سالانه مانند این معمولاً آموزش است، زیرا، مگر اینکه همه چیز خیلی اشتباه پیش رفته باشد، همیشه چیزی کمی متفاوت است (مثلاً، امسال شاهد بازگشت طولانیمدت کشتی زنجیرهای هستیم). بازی های دبلیو دبلیو ای مدتی است که معرفی خوبی دارند، به خصوص در مقایسه با دیگر فرنچایزهای بازی های ورزشی. (سلام، مدن! مربی مهارت های شما عالی است، اما باید حدود سه برابر اندازه فعلی باشد!). WWE 2K25 دارای یک آموزش فوقالعاده دقیق است که شما را با همه چیزهایی که برای قهرمان شدن در رینگ نیاز دارید، همراه با توضیحات عمیق درباره حرکات و نحوه اجرای آنها راهنمایی میکند. مرکز پرفورمنس یک ابزار آموزشی عالی است، چه نیاز به تجدید سریع داشته باشید و چه برای اولین بار در حال یادگیری انجام یک ضربات ایرلندی هستید. این ممکن است چیز عجیبی به نظر برسد، اما هر نسخه از یک بازی اولین نسخه برای کسی است - یا شاید اولین نسخه آنها در مدتی باشد - و خوشحالم که توسعه دهنده Visual Concepts آن افراد را به خاطر می آورد.
آنچه در مورد WWE 2K24 گفتیم
WWE 2K24 گواه روشنی است که 2K و Visual Concepts مطمئناً در ساخت بسته امروزی به طور کلی بهتر از دیروز پیشرفت کرده اند. اگرچه تفاوت چندانی ندارد، اما به اندازه کافی ویژگی های کوچک جدید به هر اینچ از این تکرار اضافه شده است که ارزش بازگشت دوباره به رینگ را دارد. با این حال، دشمنان قدیمی هنوز هم تعدادشان را دارند، مانند ایجاد حالت نمایشی مستند برای اجرای واقعی، ایجاد لحن و آهنگ منسجمتر در MyRise، و رساندن بیشتر فهرست روز جاری به نوار بصری بالایی که در حال حاضر تنها توسط محبوبترین سوپراستارهایش دیده میشود. اما حتی با وجود این مزاحمتهای طولانی، WWE 2K24 یک بازی بزرگ کشتی کج را در سه سال اجرا میکند. - جارت گرین، 4 مارس 2024
وقتی حافظه ام را تازه کردم، مدتی را صرف نگاه کردن به اطراف کردم. WWE 2K25 فهرستی کاملاً انباشته دارد، چه برای فیلمهای کلاسیکی مانند برت «هیت من» هارت، کشتیگیرانی که تبدیل به ستارههای سینما شدهاند مانند دیو باوتیستا و دواین «راک» جانسون، ستارههایی مانند «استون کولد» استیو آستین یا عجیبوغریبهایی مانند «استیو آستین» اینجا باشید. همچنین قدردانی میکنم که نسخههای مختلفی از افراد مشابه از سرتاسر تاریخ آنها در WWE وجود دارد. چرا بله، WWE 2K25، من به تعداد انگشت شماری تریپل اچ نیاز دارم، هر کدام با آمار متفاوت، متشکرم! آیا می دانستید که در مقایسه با نسخه مدرن The Rock، نسخه 1997 به نوعی بدجنس است؟ من نه، اما این چیزی است که آمار می گوید! به یاد دارید سبک بصری رئا ریپلی در سال 2020 چه بود؟ یا 2017؟ آخرین باری که به ریک راد «راویش» فکر کردید کی بود؟ این جزئیات عالی است، و چه بهتر این است که میتوانید تقریباً تمام جنبههای این کشتیگیران را ویرایش کنید، از واکنش جمعیت به آنها گرفته تا تغییر آمارهای فردی و تغییر حرکات، اگر دیدگاه Visual Concepts در مورد آنها را دوست ندارید. توانایی بهینه سازی کشتی گیران انفرادی چیز جدیدی نیست، اما با بزرگتر شدن این فهرست، خوب است که به شما یادآوری شود که چقدر همه چیز قابل توجه است.
WWE 2K25 فهرستی کاملاً انباشته دارد.
این برای اکشن درون رینگ نیز صدق می کند. WWE 2K25 خیلی از WWE 2K24 منحرف نمیشود، که یکی از معاملات «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید» است، اما شامل بازگشت خوشآمد Chain Wrestling نیز میشود. این یک مینیبازی است که بیشتر در اوایل مسابقه انجام میشود، جایی که شما از طریق یک سری نگهداشتهها و مانورهای چشمگیر پیشروی میکنید (یا برای خارج شدن از آن میجنگید، قبل از اینکه یک حرکت امضاکننده یا پایاندهنده برای جمعبندی همه چیز به زمین بنشینید. این سیستم در ابتدا ممکن است گیج کننده باشد زیرا باید چوب آنالوگ را در اطراف یک دایره حرکت دهید تا قبل از اینکه حریف شما یک نقطه شیرین را پیدا کند، اما هنگامی که آن را یاد گرفتید، یک افزودنی منظم است که لحظات بسیار جالب و پیچیده ای را در کشتی حرفه ای تکرار می کند. در هر صورت، تنها مشکل اینجا این است که به طور کلی به ابتدای مسابقه سقوط می کند و در هر زمان دیگری بسیار موقعیتی است.
من همچنین از انواع بازی های جدید بسیار لذت بردم. مسابقات بینجنسیتی از نظر عملکردی با هر نوع مسابقه دیگری غیر از «شما ممکن است یک دوست و یک خانم همزمان در رینگ داشته باشید» تفاوتی ندارد، اما جالب است که اکنون میتوانید این کار را انجام دهید – و من، به عنوان مثال، از مبارزه ریا ریپلی با کوین نش لذت بردم. من می توانم چیزهای مشابهی را برای مسابقات Underground بگویم، که بیشتر شبیه یک بازی مبارزه ای سنتی هستند (هیچ طناب روی رینگ وجود ندارد و شما با KO زدن یک نفر یا از بین بردن سلامتی او برنده می شوید) و مسابقات بی نظم تر Bloodline Rules. این اضافات به خودی خود سرگرم کننده هستند، و تنوع تطابق/حالت می تواند باعث ایجاد یا شکستن بازی مانند این شود، بنابراین موارد بیشتر خوب است.
بررسی هر بازی IGN WWE همیشه
در مورد حالت خوب، اجازه دهید در مورد حالت Showcase امسال صحبت کنیم که از Bloodline و خانواده های Anoa'i، Fatu و Maivia پیروی می کند. Paul "The Wiseman" Heyman امسال میزبان این بازی است، و او به وضوح با جویدن مناظر و ارائه پس زمینه ای که توضیح می دهد بازیکنان چه کسانی هستند و چرا این مسابقات مهم هستند، اوقات خوبی را سپری می کند. مانند سالهای گذشته، فیلمهای آرشیوی زیادی در اینجا وجود دارد، اگرچه مشکل محو کردن نامناسب چهره برخی افراد (شاید به دلیل مسائل حقوقی؟) همچنان ادامه دارد.
صرف نظر از این، Showcase نسبت به نسخه سال گذشته احساس بهتری دارد، تا حدی به این دلیل که ورودیهای رینگ کامل داریم و تفسیر اواسط مسابقه واقعاً برای هر مبارزه عالی است. یک اتفاق جالب این بار این است که گاهی اوقات از شما خواسته میشود نتایج مسابقاتی را که اعضای این خانوادهها در خط داستانی واقعی WWE شکست دادهاند تغییر دهید یا «چه میشد؟» جدید ایجاد کنید. به طور کامل مطابقت دارد. همچنین دیگر هیچ برشی برای مطابقت با فیلمهایی که گیمپلی شما را مختل میکنند وجود ندارد - لحظات بزرگ در عوض در بازی بازسازی میشوند، به این معنی که آنها به شکلی ارگانیکتر اجرا میشوند، حتی اگر چک لیست را دنبال نکنید (اگرچه برای نشان دادن آنچه از طریق فیلمهای بایگانی اتفاق افتاده چیزی وجود دارد که باید گفت). گفته میشود، در مجموع مثبت است، و من از انجام کارهایی مانند شکست دادن مرد همیشه دوستدار هالک هوگان با یوکوزونا یا قرار دادن «رئیس عالی» پیتر مایویا در برابر جورج «حیوان» استیل در یک مسابقه قفس فولادی خوشحال شدم.
ویترین نسبت به نسخه سال گذشته احساس بهتری دارد.
اهداف اختیاری در مسابقه، به ویژه اهداف زماندار، میتوانند آزاردهنده باشند. بله، میدانم که در مسابقه واقعی، کشتیگیر X ممکن است کار Y را چندین بار در Z ثانیه انجام داده باشد، اما ایجاد مجدد آن در بازی به این معنی است که امیدوار باشیم کامپیوتر معکوس نکند یا ما در مینیبازی «تو به من ضربه زدی و سپس من به تو زدم و سپس به من ضربه زدی تا زمانی که یکی از ما خراب شود» گرفتار نشویم. در آن مرحله، بهتر است مسابقه را دوباره شروع کنید. انجام این اهداف اختیاری به دلیل پاداش هایی مانند کشتی گیران و میدان های جدید هنوز هم ارزش دارد، اما مرد، برخی از مسابقات به گونه ای که شما احساس می کنید آسان تر از سایرین هستند.
مشکل دیگر نمایشگاه امسال این است که چقدر از آن خلاصه میشود: «Bloodline عالی است زیرا آنها همیشه برنده میشوند، اما اگر آنها برنده نشدند، ما باید این بیعدالتی را به دلیل بزرگ بودن آنها اصلاح کنیم.» این خوب است، اما از نظر موضوعی به روشی عجیب ناسازگار است. کشتی گیران بزرگ همیشه شکست می خورند و این باعث نمی شود که آنها بزرگ نباشند. من نمیدانم پاسخ این چیست زیرا هیچکس دوست ندارد بازیای را انجام دهد که در آن مجبور به باخت هستید، اما فکر میکنم ترجیح میدهم مسابقات واقعی بیشتری با نتایج واقعی داشته باشم.
حالت برجسته دیگر MyRise است، که در آن شخصیت سفارشی شده شما (WWE 2K25 هنوز یکی از بهترین شخصیتآفرینان در جهان را دارد) با نفوذ سوپراستارهای NXT که در تلاش هستند WWE را تصاحب کنند و آخرین برند معتبر باشند، مبارزه میکند. در دویدن من، کشتی گیر تکنیکی "جسور و بی پروا" من با دوست دختر سابق "کمدی و سرگرم کننده" خود برای مقابله با تهاجم متحد شد. صداپیشگی در MyRise مشکوک است، اما سناریوها سرگرم کننده مسخره ای هستند که به طور متناوب بین "این یک تجارت است که سریال های سریالی و ورزش های رزمی را ترکیب می کند و ما به آن برخورد خواهیم کرد" و "این یک تجارت جدی است" با فرکانس هشداردهنده است. اما گرفتن تصمیماتی که جریان اتفاقات را تغییر میدهد بسیار سرگرمکننده است و جالب است که میتوانید شخصیتهای خود را دوباره وارد کنید تا دوباره شروع کنید و انتخابهای متفاوتی داشته باشید.
حالتهای MyGM و Universe نیز بازمیگردند، و نسبت به سال گذشته تا حد زیادی تغییری نکردهاند، اما چند مورد خوب اضافه شده است: MyGM اکنون آنلاین است، که برای کسانی که میخواهند برای رزرو بهترین نمایشها با دوستان خود رقابت کنند، عالی است، و Universe سرانجام تبلیغاتی را که مدتها منتظرش بودیم دریافت میکند. ترجیح میدهم با یک کشتیگیر بدوم (من قبلاً رندی اورتون را قهرمان بلامنازع WWE کردهام، زیرا RKO کردن افراد با کمربند بزرگی که میگوید «به من نگاه کن، من عالی هستم» لذتبخشتر است)، بنابراین Universe بیشتر کیف من است، اما اگر بهدنبال رزرو مسابقات در سراسر WWE هستید، واقعاً نمیتوانید با هیچیک از این گزینهها اشتباه کنید.
MyFaction نیز بازگشته است، و... ببین، مرد، این یک بازی ورق است، خوب؟ این را قبلاً میلیون ها بار دیده اید. کشتیگیران را جمعآوری میکنید و چالشها را انجام میدهید یا گروه خود را آنلاین میکنید و با بازیکنان دیگر رقابت میکنید تا بتوانید کارتهای جدید دریافت کنید و انیمیشنهای براق بازکننده بستهها را تماشا کنید که برای تولید دوپامین و… عیسی مسیح، من فقط از توصیفش خسته شدم، لطفا به بدبختی من پایان بده. این تیم نهایی است اما کشتی، و برای جدا کردن شما از پول نقدی که به سختی به دست آورده اید طراحی شده است. چالشها میتوانند سرگرمکننده باشند، و تصور میکنم اگر واقعاً به این نوع چیزها علاقه دارید، از نسخه WWE 2K25 آن لذت خواهید برد، اما من اینطور نیستم، و هر چه بیشتر حالتهایی مانند این را بازی کنم، احساس کثیفیتر میکنم.
اما صبر کنید، بدتر می شود! وقتی میگویم MyFaction باعث میشود در مقایسه با زمانی که The Island را بازی میکردم، احساس تمیزی درخشانی داشته باشم... بله، این باید چیزی را به شما بگوید. یک ایده جالب اینجا وجود دارد - WWE God-King Roman Reigns از شما دعوت می کند که به جزیره ای بیایید و با جلب لطف او برای یک قرارداد WWE رقابت کنید، زیرا ظاهراً این یک اتفاق است - اما اجرای واقعی باعث شد من بخواهم مستقیماً به دریا قدم بردارم. این واقعا خیلی بد است، مردم. مانند The City از NBA 2K25، جزیره یک فضای PvPvE باز و بزرگ است، اما بیشتر آرام، خالی و خسته کننده است و پر از چالش های تک نفره است که با JPG های ثابت و جعبه های متنی که به سرعت قدیمی می شوند، به پایان می رسد. در همین حال، بازی چند نفره در این حالت برای انجام یک کار وجود دارد: مردم را از پول خود جدا کنید، به ویژه نهنگهایی که مبالغ غیرمنتظرهای را خرج میکنند تا کشتیگیران سفارشی خود را از خفاش جانوران کنند. اگر این کار را انجام ندهی، خوب... روزهای بدی خواهی داشت. من نمی خواستم مدت زیادی را در اینجا سپری کنم، زیرا به نظر می رسد که فقط برای سهامداران 2K وجود دارد. همچنین من را نگران میکند که WWE 2K به عنوان یک سری ممکن است در آینده از این موارد بیشتر استفاده کند و به قیمت هر چیز دیگری که این بازیها را عالی میکند (سلام، تیم نهایی!) استفاده کند، زیرا ناشران همچنان به تعقیب دلار قدرتمند ادامه میدهند.
اما حتی The Island، به همان اندازه که وحشتناک و پول خراش است، برای خراب کردن لذت من با WWE 2K25 کافی نبود، زیرا همه چیزهای دیگر در مورد آن عالی هستند. Visual Concepts برای اثبات اینکه یک بازی ورزشی سالانه (سرگرمی ورزشی؟) می تواند احساس خوبی داشته باشد و سال به سال خوب به نظر برسد، شایستگی گل های خود را دارد. سری WWE همیشه تماشاگر بوده است، اما این تکرار توانسته همه چیز را به طرز چشمگیری زیباتر از همیشه کند. کبودی، خون و عرق واقعیتر هستند، و میتوانید با یک نگاه متوجه شوید که مسابقه چقدر طول میکشد، چه کسی برنده است، و بچههای داخل رینگ در کجا بیشترین مجازات را میگیرند. واقعا تاثیرگذار است
رای و امتیاز
جدای از چند گام اشتباهی که در ریزتراکنش ها ایجاد شده است، WWE 2K25 واقعاً بهترین بازی کشتی کج از زمان... WWE 2K24 است که بسیار عالی نیز بود. فوقالعاده به نظر میرسد، هنوز هم حس خوبی دارد، و موارد زیادی وجود دارد، از جمله بهروزرسانیهای کوچک اما خوشایند مانند مسابقات بین جنسیتی یا بهروزرسانیهای بزرگتر مانند حالتهای جدید MyRise و Showcase. اگر بخواهید، این یک بوفه کشتی مجلل است: بسیار خوشمزه است، طیف گسترده ای از غذاها روی میز وجود دارد، و اگر مراقب نباشید می توانید زمان زیادی را در دایره مربع سپری کنید. وقتی صحبت می کنم، باید به آن بازگردم. من چند چیز دیگر در ویترین دارم که قفل آن را باز کنم، Universe نام من را صدا می کند، و ... خوب، شما این ایده را متوجه شدید.